tisdag 27 november 2007

Åsnan såklart!

Sitter och fiffilurar inför söndagens predikan. Första Advent är en sån där stor kyrkogångssöndag och det vore roligt att få till en predikan där halva skaran inte somnar eller tappar öronen efter bara några sekunder

Just nu är idén ÅSNA!

(riktar ett tack till I (hoppas du får till haren att likna mer den åsnan som den är:) ))

Samtidigt som jag skriver på predikan sitter jag och skrivet ett inlägg till morgondagens allmänpolitiska debatt. Tror jag ska säga några väl valda ord kring människovärdet, kring det vi faktiskt, trotts våra olika politiska ståndpunkter kan vara eniga kring. Oavsett budgetförslag och grad av småaktighet borde vi sätta högre vikt vid vad och var vi kan och framförallt bör stå eniga!


Dessa två första dagarna på kyrkoåret har jag annars ägnat åt att bl.a. träna, klippa och färga håret...Skulle just nu lätt kunnas ta för vilken vänsteraktivist som helst:) (mörkt mörkt hår, blek hy dock är jag inte undernärd..Fördommar? Vem, jag? )

Inga kommentarer: