torsdag 23 juli 2009

Mot Första mässan på nya jobbet

Har varit tillbaka i Sverige nu lite drygt en och en halv vecka. Har nästan börjat landa (snart kommer lite berättelser och bilder från Zimbabwe som var helt underbart. Sen vi kom tillbaka har vi även hunnit med att simma Vansbro (slog E med 7 min och 10 sek), springa Victorialoppet (slog äntligen pappa, till på köpet med över minuten), träna inför Triathlon, paddla kajak i tre dar, och jag har haft sjukhusjour de första två nätterna denna veckan och lite annat smått och gott)

Ikväll stundar Sinnesromässan. Förra veckan på min första dag på jobbet sen tjänstledigheten var jag där och spanade in hur det gick till. Ser fram emot kvällens mässa som jag nu själv ska hålla och i två veckor till framöver. Kors i taket är jag klar med alla förberedelser och till på köpet fått till lite tankar inför söndag medans jag förberedde inför ikväll...är lite nervös eftersom det blir min sk. "inträdespredikan" i min nya församling.

Efter mässan ikväll är det fika med smörgås, bullar och te...än en gång ett tecken på att jag har valt helt rätt jobb!

Reflektionen ikväll blir kring ämnet: Att tygla sin ilska och spontan härlig kärlek!

1 kommentar:

Frippe sa...

Var väl inte snällt att slå stackars pappa, det räcker väl att du kom före honom i mål. ;)