torsdag 24 juni 2010

Vincents dop

"I Faderns

Sonens

och den Helige Andes namn"

Tack Ingrid för att du ställde upp och döpte Vincent! Eric o jag fick gå in tillsammans med vår familj. Det var en känsla som är värt mycket, mycket.

Vincent lyckades vara väldigt övertrött under dopet. En riktig klassiker:) Han sov i vagnen påväg till kyrkan...blev väckt för att ta på en klänning och sen inburen bland en massa lampor och människor...hm...jo jag hade nog också reagerat lite.


Han ville inte slappna av hos Eric, så jag tog honom. Sen bollade vi tillbaka till Eric, dumt. En liten stund senare blev det till min famn igen. Stackars lilla kille, han ville sova men lyckades inte somna.


Jag sjöng "Himlen måste sakna en ängel"-med Vincent vaggandes i famnen för att lugna honom. Planen var att försöka sjunga den och om jag skulle klumpa mig i halsen iallefall läsa texten. Planen var också att ha texten i handen, nu fick jag lilla killen, inte helt fel det heller:)


Efter dopet blev det samling hemma i underbara Mölletorp. Vincent hade en helkväll. Han brukar somna runt åtta. Nu låg han i soffan och pratade (skrattade, gurglade, gosade) med Marta mellan halv åtta till nästan tio innan han somna. Sen sov han i nästan två dygn efter denna långa hårda dopdag.

Inga kommentarer: