tisdag 16 februari 2010

Hemma och utskrivna!

Idag är vi utskrivna ifrån Neonatalavdelningen! Underbart, nu får vi äntligen vara en familj hemma!


Måste dock säga att jag aldrig förr har mött sådan professionell och lång vård som vi nu har gjort på neonatal. Riktigt bra personal! Är jätteimponerad och glad/stolt över att vi har en sådan sjukvård! (ja jag vet att halva världen av mina vänner/familj jobbar på sjukhuset...men det gills inte)


LillKillen (nej inget annat namn ännu) hade ökat i vikt idag. Nu väger han 2810gr vilket betyder att han har gått över sin födelsevikt (2715)! Lillkillen skulle kunna ha gått upp mer i vikt och därför ska vi komma tillbaka och väga oss om en vecka igen. ...det kanske bara är vatten han får just nu...kanske han behöver få tillägg...eller så är det bara något som vi nyblivna mammor oroar oss för i onödan:)


Egentligen skulle vi varit och vägt igår. Men jag och Eric var helt slut. Eric i förkylning (han är fortfarande däck) och jag i mjölkstockning. La mig sjuk i lördags middag och vaknar nu så sakterligen upp till liv igen, trött och lycklig:)


Nu skulle man kunna tänka sig att vi ska stanna hemma och ta det lugnt ett tag...nja hemma och hemma...lugnt och lugnt...Vi drar mot Stockholm och en utbildning för oss Topp-kandidater i valet:)

Eric följer också med till kursen, han är inte ett dugg intresserad av politik men av att ta hand om vår son medan jag är på kursen...och så får jag springa till rummet och mata lite då och då.


Nu mot Stockholm...eller nja matning (matar mellan 6-7 timmar om dan...borde bli proffs på det inom kort)

Inga kommentarer: