onsdag 22 februari 2012

Fastans ingåt och inbrott på jobbet

Första dagen på fastan kom fortare än vad jag trott. Förstår varför det finns en förfasta! Vore inte dumt att för ett par veckor sedan smygit igång en fasta för att vara riktigt beredd idag.

...eller så är jag bara sjukt beroende av att just sitta vid datorn och slösurfa på facebook och spindelharpan/solitaire och det är det som gör att jag inte riktigt vet vad jag ska göra (en liten del av årets fasta går ut på att använda fb mkt mindre och inte spela spel alls).

Dock! Ett steg i fastan är att faktiskt blogga igen. För det är ngt som jag vill göra men som facebook mkt har tagit bort. Dock är facebook inte bra för att lägga in längre grejer som motioner till kyrkomöten, predikningar etc.

Idag har jag varit på ett av mina andra (politiska) jobb som vanligt under onsdagarna. Och då slår det till...inbrott i Kungsmarkskyrkan (min kyrka). Två ljusstakar. Don´t!


Imorgon väntar begravning. Innan dess en natt med en sjuk liten kille. Gräsänka resten av veckan så det är bara att tacka Gud för att mina föräldrar är sportlovshemma och kan rycka in en stund imorgon!

Inga kommentarer: