torsdag 15 januari 2009

Imorn läggs den upp

Uppsatsen är upptryckt. Imorn smäller det! Är grymt nervös:)

Har haft fullt upp denna veckan att komma tillbaka in i rutinerna efter julen. Mina hälar saknar skinn efter söndagens långa skidträningspass (körde hela halvvasan i vasaloppspåret....galet och grymt inspirerande inför hela loppet om några veckor) och jag har därför tultat omkring i tofflor denna veckan:)

Med konfirmanderna har vi haft tema drömyrke, budord och etik. Plus att vi har gjort om turen att vi börjar med att äta lite frukt istället för att avsluta med fika som vi gjorde under höstterminen. Funkade riktigt bra denna veckan.

När jag kom hem från Mora i måndagskväll åkte jag och hälsade på Märta och Frida min brors nyfödda döttrar som idag är 9 dagar gamla! Börjar bli en van faster:)

På söndag är det Andra söndagen efter trettondagen...har tagit med mig lite material för att kunna förbereda på tåget hem ifrån Lund imorn...har visserligen tagit ledigt för att lägga fram min uppsats...tror dock inte att min församling godtar det svaret till att det inte blir några gudstjänster på söndag:) Har dopgudstjänst med tre dop också på söndag. Träffade dem i tisdags och fick en påminnelse om vilket underbart jobb det är att vara präst...plus att det är mycket värdefullt att ha en liten andningspaus emellan möten...annars snurrar jag till namn mer än vanligt.

Nu blir det en sista genomläsning av uppsatsen! Sen ska jag fira med att läsa en god bok!

1 kommentar:

Anonym sa...

Berätta - hur gick det? Jag tror inte ens jag vet vilket ämne... ^j^ /Åsa