fredag 23 januari 2009

Ny erfarenhet

Idag har jag haft min första begravning med en urna istället för en kista. Förutom ögats ovana tyckte jag inte det var någon större skillnad. Innan idag trodde jag nog att det skulle vara mer "annorlunda" än vad det faktiskt blev.

Har verkligen inte bloggat på hur länge som helst. Slutredigeringen av uppsatsen tar all min läs och datortid som jag lyckas frambringa. Imorn innan jag beger mig iväg till Kenya på eftermiddag ska jag skicka in den. Wow vilken känsla! Äntligen godkänd, äntligen klar! Helt underbart...innan dess ska jag dock hinna ifatt några fler stavfel. Har haft fullt upp i veckan sen jag la fram den och tid...ja det skulle gärna behövas lite till just nu:)

Har börjat fundera på hur länge jag ska jobba kvar på samma jobb och när jag ska börja se mig om efter nya erfarenheter. Hur länge ska man stanna på sin första arbetsplats för att inte helt stelna till i sin utveckling? En mycket klurig fråga...får fundera på den när jag är på Safari eller vandrar runt i Nairobis slumkvarter...där vi ska vara en hel del.

Mina hälar har börjat läka iallefall sen jag körde halvvasan på kul under träningshelgen i Mora 8-11 jan...som för övrigt var otroligt bra! (tränade två hårda pass om dagen tillsammans med bland annat Staffan Larsson som själv vunnit Vasaloppet...helt galet inspirerande och tokigt!). Blev så inspirerad att jag en vecka efter att jag stått på mina skidor för första gången gav mig ut på den långa rundan och tog halvvasan...det var skitföre men ändå skitroligt...märkligt:)

Nu blir det lite sömn innan fredagen får börja med allt vad det ska bli: jobb, uppsatsputsande, uppsatsinskickande, packande och tåg upp till Arlanda.

Söndagens texter kring att Jesus framställde 600 liter vin klingar fortfarande i mina tankar. Jag är sugen på att predika om denna text igen!...ska se om jag får tillfälle inom de tre åren då texten egentligen är tillbaka på en söndag:)

2 kommentarer:

Sus--IE sa...

Hej Anna!
Vad är det för uppsats du lämnat in? (Nyfiken). Jag tror inte att du riskerar att stagnera i första taget. Man behöver inte stagnera för att man är länge på samma arbetsplats. Istället kan det vara så att man når en fördjupning i det man gör. Och du verkar ju ah fullt upp.
Ha det riktigt bra!
Sus

AnnA sa...

Uppsatsen är en magister. En analys av shema-texten i 5 Mos 6:4-5. Jag har gått in och sett vad som kan varit ursprungskikt, vad som är tillägg och vad det inspirerats av etc. ...ja...eh..jag går igång på det iallefall:)

Lovar att lägga upp uppsatsen när jag kommer tillbaka från Kenya...har lite tajt med tid just nu...sitter och läser igenom en sista gång och om någon timme åker jag...tänkte hinna träna först också:)