tisdag 6 januari 2009

Kalla mig faster!


I morse lite över åtta blev jag faster till två små tjejer med mörkt hår!


De föddes med ungefär en kvarts mellanrum och skrek härligt båda två! Skriket är bra för det spänner ut lungorna och de är födda lite förtidigt i den 32:dra veckan. Just nu ligger de troligtvis och pustar ut i kuvös där de får ligga ungefär ett dygn för att sedan flyttas till varmsäng. De vägde runt 2,2 kg var och mådde bra vilket är fantastiskt underbart!

Wow! Grattis G och M! Ni är nu mamma och pappa!!!! Och Grattis mamma och pappa! Nu kommer vi titulera er: Farmor och farfar. Lillebrorsan kommer heller inte heta något annat än Farbror!...hehe farbror låter nästan ännu äldre än faster:)

Låg hela kvällen igår innan jag kunde somna och tänkte på vad som står på spel inom den närmsta tiden, vem kommer komma ut först av tjejerna? Hon kommer för alltid vara "storasyster" och den andra lillasyster. Undrade vem som skulle ha mest bråttom ut. Helt klart är att de inte skulle låta sina föräldrar gå och gifta sig innan de kom...det var på målsnöret att de hann:)

Ska se om jag hinner träffa de två illbattingarna innan jag åker upp till Mora imorn...annars får jag vänta ända tills på måndag/tisdag...fast då har de å andra sidan troligtvis fått lämna kuvösen och är redan lite starkare mot infektioner.

Se upp G och M! Som faster kommer jag lära flickorna allt jag kan!

Inga kommentarer: