onsdag 12 maj 2010

Fantastiska Vincent!

Har fixat hela dan idag.

En sömndrucken varm och gosigt sovande liten kille lyftes imorse från sängen ner i bilbarnstolen (borde vara förbjudet att lyfta en sovande liten kille från sängen! Kändes helt fel, nu när han för en gångs skull inte var vaken). Han sov hela vägen till Karlshamn. Jag hann komma in i aulan där presentationerna i debatten precis hade börjat. då...MAAAATT Jepp V vaknade och det var inte någon fråga om att vänta med att få frukost:)
Snabbt ut ur aulan och fixa i ordning. Sen smög vi oss in för att lyssna på presenationerna och V hann nästan precis klart med att käka då det var min tur och jag hann en halv presentation (sen att V spillde så hela min tröja var dyngblöt och jag fick ta på mig tjockkoftan över är en annan sak:) )

Sen sov han med Emma:s (tack) hjälp igenom hela debatten!

Tillbaka i Karlskrona var det kul att gå och träffa föräldragruppen "nu med barn". Känns inte alls längesedan vi träffades första gången med våra stora magar.... då visste vi inte så mkt. V var vaken och satt och gurglade/jollrade/pratade hela träffen! Gott att alla var vid gott mod och barnen var verkliga underverk!

Vincent och konfirmander brukar innebära hunger och så blev det idag igen. Mina konfirmander är vana vid att jag sitter och ammar samtidigt som vi gör något. Idag åt vi panpizzor dagen till ära då vi skulle generalrepetera.

Allt som allt har V varit fantastisk idag. När vi kom hem vid sju var han jättetrött. Han försökte äta men orkade inte helt. Orkade knappt vara uppe till nio och sen stöp han i säng...utan att riktigt ätit sen halv fem... klassiskt att han kommer vakna inatt:) Men det gör inget, för han är världens bästa! Är så tacksam för att jag kan vara mamma och samtidigt utföra små grejer som att ha konfirmander och någon paneldebatt etc. Helt fantastiskt!

Inga kommentarer: