lördag 3 oktober 2009

Dop- inkl kissepaus

If you have to go...you have to go


Hela släkten är samlad, vi har för-minglat i hemmets förväntansfulla vrå och nu är vi igång. Inledningsmusiken har tonat ut, ”Vi är samlade till dop av XX…” Då säger storasyster: Kissa! Jag behöver kissa. Och jepp…det blir en kissepaus. Det går ju inte att hålla dop när pappa och storasyster är på toaletten. Å vad gör det att ta in en paus lite då och då.


Träffade D ett känt ansikte från Stockholmmarathon på dopet, kul! Var på honom lite då han var snabb på att följa med i betraktelsen ”Gytt D du gör som prästen säger” –Alltid gjort svarar han då och folk skrattar till lite. (*efternot* Det jag inte viste under dopet var att D mamma var präst:) )


Efter dopet for jag till mamma och pappa. Rensat i mitt rum (som jag försökt göra många gånger under flera år). Fick tillslut till det riktigt bra. 18 kassar kläder åker till hjälpsändningar. Och någon kasse går till Röda Korset med saker att sälja.


För att avnjuta helgens sötma blev det en tur med svampplockning. Bara i Mölletorpsskogen men ack så välgörande.


Utrensning av garderober fortsatte sedan hemma:) ...nu längtar efter mina Stockholmsgrabbar...vill brotta ner dem!

Inga kommentarer: