onsdag 21 oktober 2009

Pågång: Kyrkomötesdebatt

Många talare är det idag som vill upp i talarstolen under det pågående kyrkomötet. Just nu är det kanske extra många talare för att ämnet är: Homovigslar!

För mig är detta inte en fråga om att vara för eller emot homosexualitet! För mig är detta en fråga om Gud älskar alla! Kan en människa säga till en annan människa att den har en kärlek som inte är värd att bli välsignad av Gud?

För mig är det självklart att homosexuella och heterosexuella ska kunna gifta sig på samma sätt! Jag vill som sagt inte gifta mig (sorry E) i kyrkan (en möjlighet E!) innan homosexuella får göra det på precis samma sätt!


Har idag på jobbet mött kanske det första: "Vi har gjort detta många gånger förr, vi kommer inte träffas allihopa innan och gå igenom, såhär ska det gå till och alla vet vad dom ska göra, här står vad du ska göra." ...jepp jepp, spännande att se om jag lyckas göra så som det alltid har gjorts:)

Inga kommentarer: