tisdag 20 oktober 2009

Nytt tempo i livet

För var dag som går infinner sig ett helt annat tempo i mitt liv än vad som varit gällande...låt säga de senaste 15 åren. Helt plötsligt kan ett kvällsmöte bli riktigt problematiskt...hur ska jag orka? ...en tanke som var bisarr i våras...då fanns all tid och all energi. Just nu känner jag mig mer fet och orörlig än någonsinn. Idag har jag t.o.m haft ett bakslag (plus igår lunch) i att behöva äta frukost två gånger och dessutom bli rejält "åksjuk" på väg hem från jobbet (som tur väl hämtade kärleken mig från jobbet...var inte själv någon "trafiksäkerhet" idag).

Innan helgens resa till Lausanne ska det fixas ihop en agenda till Alla Helgona helgen, planera konfirmander/läger, fixas med predikoturer, ornas med vissa gymnasiebesök och lite mer smått och gott. Såklart är det också kommunfullmäktige på torsdag! Kort vecka med mkt att göra:)

Ser fram emot att träffa Idrottskonfirmanderna på torsdag igen...ska se om vi kan få lite bättre styr i yrväderna denna veckan:) ...de är livliga som jag var en gång i tiden...ja de va tider de... nu som sagt smidig som en gravid pansavagn...fast allt har sin tid!

Inga kommentarer: