fredag 18 december 2009

HKPT- Julavslutningar

Ge mig ett H –H!

Ge mig ett K –K!

Ge mig ett P-P!

Ge mig ett T –T

Vad blir det!? –hkmker…mest tyst till svar:) Jepp det blir HKPT!

HKPT- ett uttryck jag använde i dagens julavslutningar på Ehrensvärdska gymnasiet! HKPT står för allt det som inte blir som vi planerat men som ändå är okej, varje jul behöver saker som blir HKPT och innehåller saker som blir HKPT . Allt behöver inte planeras, stressas, vara traditionellt likadant varje gång…coola ner…vad gör det om det blir lite HKPT!?


Förutom julavslutningar hanns det med en sväng till Ikea. Har lite ”detta behöver fixas” grejer inför jul, ramar etc.


Julstök med lillebror är en liten tradition. Så ävern i år. Det blev godis i lass, knäck, rischoklad och pepparkakor:)

sen helt slut:)

slagit in de två första julklapparna idag. Till brorsbarnen och T. (dessa som jag sedan fick öppna igen för att jag inte kände igen vad som var i dem:) )

Inga kommentarer: