torsdag 17 december 2009

Sjuk- i "fel" tid

Ah ångest

Igår var det ändå rätt okej att vara sjuk. Hade inget val med hög feber och snuva. Idag däremot har jag fortfarande snuva, rätt vimsig i huvudet men jag kan sitta upp längre stunder och t o m gå till köket och hämta te etc. ...Men ah!!

Vilken kanondag på jobbet jag missar idag!!!

Först julbandyn! En av gymnaiseskolorna Törnströmska har sin årliga julbandy idag, jag och J hade planerat att vara med...men ack...det sprack.

Sen kommunfullmäktige! Efter lunch idag är det årets sista kommunfullmäktige...detta missar jag också

För att inte förglömma det levande julspelet med efterföljande julmys ikväll! Vi i personalen ställer ikväll upp och spelar ett levande julspel på Tyska kyrkans trappa. Efter julspelet blir det tåg efter en dragsspelsspeleman in till musiksalen och dans runt granen, tomte och annat mys! Ahh orättvist!

Imorn måste jag dock vara på benen! Vill vara med på gymnasieskolornas julavslutningar, plus att jag på eftermiddagen gärna hade tagit en liten, liten tur till Ikea i Kalmar för att se om vi inte kan hitta lite gardiner och lampor (som är prio ett) till lägenheten...har bott snart tre veckor utan dylika:) ...fast vi har fått upp en ljusstake, har två julblommor och hyacinter! Riktigt julmysigt


Planen idag är att orka sätta till en pepparkaksdeg så att jag och lillebror kan baka pepparkakor imornkväll!

Imorn är jag frisk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vila människa!