onsdag 9 december 2009

7-månaden-slut på "bar-backe" löpning

Har nu idag tagit det slutgiltiga beslutet att inte springa ute något mer. "Springa ute" i den bemärkelsen att ge mig ut och jogga med den lilla Tigern i magen. Tror helt enkelt att jag kommer springa och vricka till mig på något dumt sätt som är lite onödigt... i vecka 29 känns detta ändå som ett ganska väntat beslut:)

Ikväll var jag istället och sprang i simhallen med en wetwest (finns att låna gratis, superpraktiskt). Ser ut som att jag trampar vatten ungefär:) Plus att det blir en del simning. Kommer få skaffa mig en "trainer" till cykeln också för att kunna ställa upp den för bruk inomhus...har blivit feg på att ge mig ut och köra fullt race med en massa andra galningar ute på vägarna:) Några rullskidor ser det dock inte ut att bli i vinter...det är helt enkelt för farligt. E körde häromveckan ett pass och damp rejält ner i asfalten då ena staven fastnade i ett brunnslock.

Annars är det snart tredje Advent med Lucia! Idag har vi haft middagsbön med jullunch (åt rödbetssallad och prinskorv tills det spruta ur öronen...ändå går jag på risallamantan...kan någon förklara detta sjuka fenomen?).

Imorn ska jag fortsätta skriva/finnurla med dialogpredikan jag ska göra med två av mina härliga kollegor på söndag...ska se vad jag kan få dem till att göra:) Det ska även fixas inför helgens konfirmandläger, ha konfirmander och såklart julmysa med ungdomsgruppen på kvällen. ...sen kommer nog jag och lill Tigern i laga ordning vara rejält trötta...skyller det helt på att jag är mitt uppe i vecka 29...eller som en av konfirmanderna sa förra veckan: "Du det börjar bli trångt där inne..." ...han tyckte gott jag kunde bli lite större:)

Inga kommentarer: