tisdag 29 december 2009

På jobbet!

Nu drar det igång igen efter all julknäck! Eller drar igång och drar igång. Ska jobba intensivt nu innan nyår och på nyårsdan...sen blir det semester en vecka i snöparadiset Orsa!

Idag står pappersexersis 2009 på schemat plus att jag inatt har beredskap. Förhoppningsvis hinner jag planera klart Nyårsdagens högmässa också...fast jag ska inte vara för tidsoptimistisk denna första dan efter totalt lugn.

Första julen på fyra år som jag inte jobbar och det var en helt fantastisk upplevelse att bara få umgås med familjen och slappna av. Kvällen innan julafton satt jag inte uppe halva natten med predikningar. Inte heller sprang jag till datorn efter julklappsutdelningen för att fixa med midnattsmässan och efter den behövde jag inte riva mitt hår inför julottorna...jag bara softade...jag och min stora mage. Helt otroligt.

Nä nu blir det nog lite Nyårsdagshögmässa ändå...papprena får vänta lite

Inga kommentarer: