söndag 17 maj 2009

1:53:52 och lycklig!

Helt klart kan jag se tillbaka på en lyckad helg! Göteborgsvarvet bjöd på en riktigt bra organisation (som vanligt) och förberedelsena blev tillslut perfekt med lite slappande i skuggan timmarna innan start.

De första fem kilometrarna flöt på ganska bra, liksom den första milen. När jag insåg att jag lugnt skulle klara mig under två timmar slog jag av på takten (första tio kilometrarna gick på 51 min) och sparade knät och fick en helt fantastiskt löparupplevelse! Äntligen fick jag lätt gå under 2 timmar och slå pappas rekord, plus att jag inte sprang sönder knät totalt och kan vila upp mig inför Stockholm marathon = helt perfekt!

Dessutom fick jag starta i samma startgrupp som Stefan Holm...men han hamna på ca 2:03 så nästa år får jag starta före honom:)

Imorn väntar styrelsemöte med Jamii Bora i Stockholm.

Inga kommentarer: