torsdag 7 maj 2009

Ljus i tunneln

Att maj är en stressig månad är ingen hemlighet. Däremot hade jag helt lyckats förtränga att april deffinitivt inte låg i lä!

Ljuset i tunneln är påväg...efter helgens två konfirmationer, två gudstjänster och ett dop börjar det lätta av...iallefall tror jag det:)

Är hyfsat klar och nöjd inför konfirmationerna...separationsångesten har kommit de senaste två veckorna...har drillat dem ganska hårt (tycker jag) till att lära sig hela konfirmationen utan och innan...när jag egentligen skulle velat grilla eller dricka te och bara umgås och prata tillsammans...riktig dualism.

Inför söndagen är jag också nästan klar...eller nja nästan och nästan. Är svårt att förbereda söndagen innan lördagen är gjord. Har pratat med min kollega K som hade sina konfirmationer förra veckan att det var likadant för henne...helt omöjligt att börja fokusera på söndagen innan lördag...det går inte att sätta in hur mycket som helst på hårdisken...dock har jag några idéer inför Söndag...tänkte avsätta lite tid imorgon och förbereda.

Idag har vi haft Kontraktsdag (för präster och diakoner) kring arbete me människor och sorg/död. Var en bra förmiddag. Är otroligt imponerad av vår kontraktsprost P som lyckas hålla ihop dessa dagar riktigt bra!

Nu blir det en god sömn...försöker komma på vad jag ska göra med skolavslutningarna...började tänka på det idag...kan kännas att det är långt i förväg...dock är maj lömsk och snart är det sommar...jag lovar...det går fort nu...ljuset är påväg

2 kommentarer:

Annika Stacke sa...

Hej Anna!

Fin artikel om dig i Kyrkans Tidning. Har lagt upp länken till artikeln på FiSK-webben: http://www.fiskarna.net/Media.htm

Kram
/Annika på FiSK-webben

AnnA sa...

Tack Annika och grymt bra jobbat med Webben!

Kramar

Anna