fredag 24 april 2009

Effektiv dag

Wow vilken effektiv dag detta håller på att utveckla sig till. Kan inte ens räkna upp allt jag hunnit göra idag. Känns jättebra. Skrivbordet är lite mindre fullt.

Förbereder just nu för fullt inför helgen:Vigsel, dop, (swingbaluns) gudstjänst, mässa (dansens dag) och predikoträff.

Kanske är jag så glad för att mitt knä är jättemycket bättre idag (och kanske för att E kommer ner imorn). Gick igår och haltade omkring i Lund. När jag kom hem kavlade jag låret (jepp det är sant, brödkavel är ett effektivt sätt att få musklerna till att reda till sig) och idag känns det bättre. Ska ta och slänga mig i simhallen en timme ikväll...hade gärna varit ute och sprungit istället men det får jag spara tills imorn om det går...ah vädret är ju så underbart...vill vara ute och springa hela tiden...

...att vara herde (appropå söndagens tema: Den gode herden) när solen skiner och fåglarna flyger omkring och bygger sina bon är nog "inga problem"...att däremot lite "då och då" bli uppspikad på ett kors, slagen, förnedrad, bedragen och hånad kanske inte är lika problemfritt...det går inte riktigt att välja vilka dagar man ska vara herde...ingen har sagt att det skulle vara lätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

dina sista ord om att ingen har sagt att det skall vara lätt. fick mig att tänka.......

jag känner mig väldigt lost, ngt i har hänt mig i det förflutna.... som jag inte vill minnas, vd ska jag göra???????? hjälp mig......

//lost

AnnA sa...

Tror alltid det är så att när vi känner att vi ska ta tag i något är det "bara" att göra det! Inget (väldigt få saker) blir bättre av att vi väntar.