onsdag 22 april 2009

Mot Lund-Teologdag

Mitt i veckan med repetitioner inför konfirmationer och allt som händer i april (kanske den mest stressade månaden av dem alla) kommer teologdagen och vi alla präster i Lunds Stift blir kallade ner till en dag i Lund...ah....okej det kommer säkert bli jättekul och jättebra...lite stressad bara av allt och lite till:)

Bröllop i helgen och flera dop både på lördagen och söndagen. Plus gudstjänst och mässa på söndag. Den 3 söndagen i påsktiden...den gode Herden...har för mig att jag predikade denna söndag förra året också...tycker det är lite slätstruket med den gode Herden...en bild som ses som lite fin och puttinuttig...fast det kanske det får vara...alla Gudsbilder måste inte vara utmanande till tusen...inte ens för mig

Nu mot Lund! Ska passa på att gå på Spääxet som har premiär imorgon kväll...och besöka någon cykelbutik...det finns alltid lite prylar inför de kommande tävlingarna som behövs...just nu står en pump och en liten sadelväska på önskelistan (har precis beställt en triathlondress på internet och ett par Skins springbyxor...ska bli spännande om de passar...tävlingarna börjar hopa sig....nästa helg blir det premiär...(en premiär som egentligen skulle kommit efter träningslägret i slutet av mars men som stoppades av förkylning för att än en gång i påskas, rättare sagt på långfredagen stoppas igen av en förlängd kajaktur)...nu 1 maj helgen...smäller det) Tre tävlingar är inbokade. 10 km den 1 maj. Ett Duathlon den 2 maj och ännu en 10 km den 3 maj. Bra genomkörare inför Göteborgsvarvet...Gud vad tiden går fort...Var försvann mars och april?...det kanske den Gode Herden kan förklara för mig...eller iallefall ge mig lite ro...med den igenkännande rösten...en god bild...

Inga kommentarer: