tisdag 7 april 2009

Två sidor av Stockholm

Ignorera det gula bandet vid mina fötter...och föreställ er istället en 20 m hög gran...med en fantastisk utsikt...ah... (ja iallefall nästan)

Varit ute på Resarö (nära Vaxholm har det sagts mig) och fällt trä idag. Tog tillfället i akt och testande utrustningen...och ja...självklart har jag tänkt lära mig dethär...mitt mål är att fälla mitt första trä innan sommaren (med motorsåg och allt såntdär). Ännu en devis i min regel att en präst måste kunna göra många fler saker än att stå fint i en predikstol!...hur många goa predikningar kommer jag inte få uppe i ett träd...där tankarna får sväva högt.


En annan sida av Stockholm är Kristna Liberaler (devisen om att det är helt okej att vara kristen och politiskt aktiv...det måste det vara...men det är inte alltid självklart...) Vi hade träff med arbetsgruppen och ett lunchseminarium med Peter Örn. Peter pratade om "Den ideburna organisationen -förebild för andra".
Och tro det eller ej är Peter född på Hasslö och kunde utan svårigheter placera min dialekt till Karlskrona...något som aldrig sker i karlskrona...här tror många att jag kommer från ngn annanstanns:)


Som en förträning inför klättrandet i träd var vi och klättrade på väg. Här är jag precis nedkommen efter ett lyckat angripande på en lite klurigare vägg...armanar är helt slut...mycket roligare lättare och svårare än jag trodde:)


Klättra...blir vårens utmaning att lära mig mer om. Plus cykling...eftersom jag trotts mina lovande till migsjälv kommer köra igen:)


2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm... undrar hur mkt närmare du kommer din gud högt där uppe i trädtopparna?! Funkar det bra, säg till.

AnnA sa...

"Vi byggde katedraler högt mot himlen, men du klev hela tiden längre ner" citat ur psalmen "Innan Gryningen" Tror inte Gud finns mer eller mindre i trädtopparna än någon annanstans...allt handlar om en inställning...tankarna är inte alltid där fötterna står. För mig funkar tanken "bäst" när fötterna verkligen får göra något... vi funkar olika som människor...om det funkar bra...vad skulle kunna funka bättre