fredag 3 april 2009

Dagens ros!

Mina föräldrar ringde precis. Pappa hade inte sett det själv men en på jobbet gjorde honom uppmärksam på att det fanns en dagens ros till hans dotter idag!

WOW! Riktigt roligt! Har aldrig fått en ros innan! När jag var liten läste jag ofta vilka som fick roser och ris...tänk idag har jag fått en...lite hybrisvarning:)

Efter den grymt effektiva dagen igår har jag idag försökt leva upp till en lika hög standard...det har gått sådär. Har fastnat mellan alla teologiska tankar och pappershögar...var kommer alla papper ifrån? Under hela min studietid kunde jag inte lyssna på en predikan utan att skriva ner den...där finns massor med roliga komentarer och citat...har fått många upplägg till predikningar.

Två citat ur samlingen:

-"Det omöjliga gör vi direkt, underverk tar lite längre tid." Sagt av E vaktmästare under en praktik i Hörby 2006

-"Om Jesus hade kommit idag! Hade han velat jobba i Svenska kyrkan?" Lite osäker på vem som sagt detta...står på ett bland många papper med tankar kring "förberedelser inför att bli präst" under pastistiden. ...under en något infekterad diskussion kring arbetstider under en praktikperiod...troligtvis den i Hörby:) (vi slussades ut i 5-6 olika församlingar)


Ett tips är M Levengoods nya bok "Hjärtat får inte rynkor" (tror den heter så). Den innehåller mång små korta kapitel som vart och ett är värd en predikan...grymt bra material.

Ikväll är det utgång med M som har fyllt 46 nu i veckan! Sitter med lite te...ska vara där om 13 minuter....mycket tid:)

Längtar efter att få vara med och fira gudstjänst på söndag...var länge sedan (känns det som) jag var med på en gudstjänst/mässa som jag inte själv ledde...får råda bot på detta...inte minst så kommer påsken snart (Läs: Jag är ledig under påsken!)

1 kommentar:

AnnA sa...

Missa att tacka Seniorer A på Litorina Folkhögskola för den fina texten i tidningen till Rosen! Tack ni underbara!