lördag 9 maj 2009

Omladdning mellan konfirmationer

Något jag blivit riktigt bra på dessa mina första år som präst är att ladda på- av- om -av-på om och om igen:)

Sitter just nu och äter gröt mellan dagens två konfirmationer. Samtidigt lyssnar jag på musiken som vi använde i kyrkan nu vid 11:00 det är hittarna:

Tro - Marie Fredriksson (spelades under första delen av redovisningen)

Moviestar -Harpo (spelades i konfirmandernas drama om den förlorade sonen. Sonen tog alla sina pengar och fastnade tillslut för en Renault Clio:) )

Stayin´ Alive -Bee Gees (Festernas festlåt! Är det fest i ett drama är det denna som gäller:) )

I´m Too Sexy -Right Said Fred -(När den förlorade sonen är tillbaka, får på sig mantel, ring och skor går han ett ärevarv i kyrkan...självskriven låt för ändamålet!)


Så nu sitter jag och lyssnar på låtarna och minns tiden vi haft tillsammans....längtar till återträffen. ...ska kika lite lite inför imorn...har lite idéer till predikan "Växa i tro" det ska bara få falla på plats lite mer. Har en text av Mark Lewengood som jag tänkte använda mig av.

Inga kommentarer: