fredag 29 maj 2009

Imorn: Stockholm Marathon!

K1635 kommer imorn klockan 14:00 stå vid starten strax utanför Stockholm stadion i startgrupp E och vara grymt laddad! För andra året i rad är det dags för marathon... och det är inte bara andra året i rad utan mitt andra marathon totalt!

Målet är att sänka resultatet från förra året med ungefär 30 minuter....går det däremot riktigt, riktigt bra kan det bli en sänkning med ännu mer. Har tagit tidsarmband för både 4:00 och 4:15 sluttiderna...tog även en för 3:45...men det blir till hösten:)

Har laddat hela dan med att göra så lite som möjligt och ätit pasta varannan timme (känns det som). När jag hämtade nummerlappen fick jag för mig att lägga mig på massagebordet....20 minuter stenhård smärta....ah...men nu lårmusklen (som gör att knät ondar) rejält uttryckt:) ...kanske är det det som kommer göra att det där 3:45 bandet inte är så långt borta...till Lausanne Marathon i oktober är det absolut målet!

Imorn är målet att ta mig runt, ingen blir lyckligare än jag om jag lyckas ta mig alla 42 kilometrarna, ta mig i mål på Stadion...vilken känsla! (kanske ska predika om dethär med att löpa någon gång...eller så kanske det är att ta saker lite långt...en idé hade varit att ställa in ett löpband och köra på under hela tiden...går nästan i stil med ett av inslagen på dansens dag då jag försökte mig på att påa nästa grupp medan jag gjorde armhävningar som dansgruppen innan hade gjort:) )

Inga kommentarer: