fredag 5 juni 2009

Först ingen mobil -nu tre

Under mina första två år som präst använde jag min privata mobil även på jobbet. Nu i våras fick jag äntligen en jobbmobil på mitt "gamla" jobb och nu i överlappen till mitt nya har jag tre:) Nu på förmiddagen har det ringt på alla tre och jag måste erkänna att det blir lite rörigt...jobbmobil i all ära...men två jobbmobiler är inte bättre än en.

Förbereder mig inför helgen idag. Imorn är det bröllop och söndagen börjar med mässa, fortsätter med dop, senare på kvällen är det en ungdomsgudstjänst och dagen avslutas med en konfirmandåterträff! För att fokusera tankarna hag jar planerat in en lite längre cykeltur (bästa sättet att skriva predikan är att röra på sig)...det regnar dock lite då och då...men det är väl bara att ge sig iväg, hur svårt kan det va...det kan ju regna hela Vätternrundan också...Gud förbjude

Inga kommentarer: