tisdag 9 juni 2009

Imorn: Skolavslutningar

Är lite nervös

Sitter och filar det sista (ja..eller sista och sista...det kommer jag gör imorn på morgonen) inför morgondagens skolavslutningar.

Börjar 08:30 på skolgården med alla F-8. Hoppas på bra väder eftersom skolgården brukar vara överfull av glada människor.

10:00 är det dags för niorna att ha sin avslutning i kyrkan! Det är mina första konfirmander som nu går ut....ah...det var ju igår de var hos mig och M på konfirmandläger (känns det som) och nu slutar de nian. Vilket gör att jag får följa med dem upp till gymnasiet (citat: Vi blir ju aldrig av med dig, du är vår!:) )

Rekvisita imorn: En stadig pose och en sedel. De två senaste åren har jag haft liknande tal på skolgården som i kyrkan. Imorn blir det två helt olika. Kanske för att jubilera att jag nu i och med imorgon avslutar min tjänst som komminister i Nättraby-Hasslö församling.

Inga kommentarer: