söndag 7 juni 2009

Kontakt med barnhem i Zimbabwe

Ikväll har vi fått en mkt bra kontakt med barnhemmet vi ska besöka i Zimbabwe! Känns riktigt bra! Om en vecka åker vi...känns som jag har halva apoteket här hemma...E hotar med att vara den som "sollar i packningen" om jag inte tar bort/förminskar den 600ml handspritflaskan jag gärna har med mig:) ...innan vi åker till Zim är det dock ett litet cykellopp som kallas vätternrundan...har varit ute en sväng idag och övat på att svänga både höger och vänster:) Imorn blir det cykel till Hasslö och förhoppningsvis lite längre på måndag morgon.

Annars springer tiden iväg alldeles för fort just nu. Idag haft bröllop och varit hemma hos mamma och pappa nu inför resan.

Imorn blir det mässa, dop, ungdomsgudstjänst och konfirmandåterträff...plus att det är EU-val med valvaka...ska bli spännande att se hur det går. Var uppe vid valstugan någon timme igår när det regnade...det är kul att stå vid valstugor...ser redan fram emot Kyrkovalet i höst och nästa års riksdagsval..mycket val just nu:)

Imorn är det Heliga Trefaldighetsdagen...tänkte använda mig av en berättelse som heter "Som en penna" (från det är aldrig kört) som kan kopplas till både Helig Andes verk, Guds kärlek och missionsdagen...låt oss all bli pennor!

Inga kommentarer: