tisdag 4 augusti 2009

Åksjuk

Idag började jag och H-G dagen med att köra ut valsedlar (till kyrkovalet den 20 sep) över hela Blekinge. Vi började med att åka till Hällaryd (utanför Olofström) tog sen resterande distrikt i Olofström för att fortsätta till Sölvesborg. Sen vände vi och lyckades plocka Karlshamn, Ronneby och Nättraby på vägen hem....helt kanonbra! Alla sedlar vi hade med oss ut lyckades vi leverera.

Dock...

Redan i Hällaryd fick jag be H-G stanna bilen...jag blev helt enkelt åksjuk. Kändes som att åka 20 år bakåt i tiden...då var jag alltid åksjuk. Nu fick min kära vän stå ut med en väldigt åksjuk passagerare hela förmiddagen...kanske ett sätt för mig att inför kommande val inte behöva köra ut valsedlarna:)

Kurslitteraturen till "Det mångreligiösa Sverige" (kursen jag och G ska gå i höst i Malmö) har kommit idag...vill sätta tänderna i den direkt. Eller iallefall snart!


Ikväll har jag börjat pyssla på årets julklappar, i år (nja vi har ju använt den de senaste åren men inte med helt rätt innebörd) kan jag med rätta använda rimmet: Ära vare Gud i höjden, dessa har jag gjort i slöjden!

Imorn blir det fortsatt städning/pyssling på kontoret plus förberedelser inför resan till Taizé (kloster i Frankrike) på lördag...har inte varit där på 11-12 år (tror jag) vilket ska bli kul

3 kommentarer:

Frippe sa...

Värst vad snälla ni är i Blekinge. Här i Stockholm måste varje församlingsföreträdare hämta sina respektive valsedlar på ett ställe.

AnnA sa...

Aha! Vårt problem är nog dessvärre att finna företrädare som kan ta sig till Karlskrona och hämta valsedlar (som längst blir det runt 25 mil t o r)...för sedlarna gick bara att beställa till ett ställe:)

Anonym sa...

det var inte hällaryd i karlshamn då som ni var i? kram sofi