fredag 7 augusti 2009

Härliga sinnesromässor!

Började gårdagskvällens reflektion med att sjunga Carolin af Ugglas: "Snälla, snälla, snälla, snälla" med en efterföljande tanke kring att vi (läs människor) är olika starka, att vi alla har fått talanger och att vi aldrig är ensamma. Vi kan vara själva men aldrig ensamma hur mycket vi än ignorerar och förnekar Gud.

Har haft mina tre första sinnesromässor nu. Tre torsdagar i rad. Sinnesromässorna bygger på tolvstegsprogrammet, dock har jag väldigt lite erfarenhet av detta program och har inte kunnat ta mina reflektioner helt eller delvis kopplade till dem (såklart finns många trådar där mina reflektioner har korsat tolvstegsprogrammet). Ser fram emot att gräva mig djupare i den...för jag kan inte reflektera/predika från ngt jag inte har djupare förståelse för...som att predika om böcker för bibliotikarier...dålig liknelse men typ.

Har fått frågan från församlingsborna om att ha fler sinnesromässor till hösten. Ska bli spännande att se vad som ryms i höstens program. Även fått frågan från sjukhusprästerna om jag är intersserad av att ha jour till hösten...och som ung engagerad vill jag såklart...allt...ska försöka passa mig att inte få för full kalender bara:)

Nu drar det av, imorgon förmiddag åker vi några ledare med 50 talet ungdomar ner till klostret Taizé i Frankrike (söder om Paris). Tar med mig lite stickning, böcker och solkräm. Dagarna kommer fyllas av gudstjänster, gruppsamtal, några arbetsuppgifter och umgänge med många av dem som jag nu kommer jobba tillsammans med, ser fram emot veckan....ska försöka packa ihop lite saker nu...eller rättare sagt det är hög tid att packa och nja...tvättat är det iallefall:)

Inga kommentarer: