tisdag 4 augusti 2009

Nattjour

Inatt hade jag min sista nattjour för sommaren. Sen jag kom tillbaka från Zimbabwe har jag hoppat in som jourhavande sjukhuspräst fem nätter (från 16:00-08:00 nästa dygn). Har fått vara med om att bli inkallad 2/5 nätter. Både av avdelning och av polisen. Många tankar hinner snurra runt i huvudet när växeln ringer upp och säger "avd XX söker dig" eller "polisen vill prata med dig".

En upplevelse som är ny för mig men som jag gärna testar igen. Måste erkänna att nätterna jag har haft jour har jag inte sovit något vidare värst bra eftersom det hela tiden känns som att "nu ringer det...nu ringer det...men nu ringer det alldeles säkert" En natt drömde jag t o m att det ringde:) Det blev dock lättare ju fler nätter jag hade att "koppla av" och bara vara fast inom 30 min avstånd från sjukhuset.

Sjukhusprästerna behöver hjälp en natt i veckan och kanske jag kan vara med och fylla den varannan vecka under hösten...få se vad som rymms i kallendern.

G och jag har idag varit och träffat Saltö och tittat på lite utställningar. Kanske att vi kan göra något tillsammans på temat "ikoner och att vi alla bär en speciell bild av oss själva och andra, vi är alla speciella". Något jag vill se är 95 personer som alla ställer ut var sin bild (nymålad såklart) i kyrkan i gudstjänsten...något att suga på inför hösten!

På träningsfronten kan jag just nu meddela att jag tar det grymt lugnt...har ett litet uppehåll på en vecka för att finna lusten att börja träna igen. Ska smygsimma lite imorn för det är simmomentet på "Karlskrona klassikern"

Inga kommentarer: