fredag 6 november 2009

Begravning - ny erfarenhet

Har under veckan haft min första begravning när jag inte har träffat några av de närmast anhöriga innan. Det är inte alltid att det går att få ihop helt enkelt och då blir det till att använda sig av telefonen.
Var nytt för mig att ha ett sk. Sorgesamtal via luren och inte mellan förtroeliga ögon... vet att detta i framförallt större städer är mer vanligt förekommande och det behöver inte nödvändigtvis innebära att en kontakt blir bättre eller sämre än när vi träffas innan.

Har en till erfarenhet som jag gjorde ikväll...och det är att stickor i björk stl. 3.5 böjs efter en timmes användning...och knäcks efter två....god tanke att använda naturmaterial till stickorna fast det inte riktigt gick hela vägen hem denna gång:) ...var inte meningen att jag skulle sticka ikväll... var påväg att dansa Lindy Hop men när E inte ville följa med utan somnade i sängen (som ett barn vid halv nio) och jag satte mig i soffan...tog jag mig inte upp:) ...kanske helt okej att ta det helt lugnt efter en hektisk vecka.

Imorn blir det Jämjöhalvan och sen äntligen en färd ut till Klakebäck till A och A.

Min kära lillebror har kommit hem idag (jag skulle hämtat upp honom i morse, dock fick de inte gå iland från färjan förrän 40 min efter utsatt tid vilket gjorde att jag fick åka till mitt möte utan att hämta lillebror...dock fixade han sig ganska bra in till stan den lille spjuvern:) )

De två små grisarna F och M växer så det knakar! Runt 9 kilo och de börjar verkligen förstå och få busiga ögon...riktigt häftigt!

Inga kommentarer: