onsdag 4 november 2009

Idag: Islamdebatt igång

Min kollega hade en debattartikel i dagens tidningar. Oj vad chockad jag blev! Hade ingen aning om att hon skulle skriva, hade inte heller en aning om att hon hade en väldigt snäv syn på andra religioner... i detta fallet tyvärr Islam.

Var i Karlshamn hela förmiddagen och till efter lunch. På vägen hem kom jag på att papprena inför morgondagens begravning ligger på kontoret och att det hade varit bra att få med sig dem hem...så jag bad J som körde att släppa av mig vid Kungsmarken. När jag kom in där satt min kollega och pratade med journalister...jag hade ingen aning om varför (hade åkt vid sju hemifrån, inte hunnit snappa upp några nyheter). Då visade mig en annan kollega artikeln...ah...

Jag och G pratade också med journalisten. Fanatism finns inom alla religioner!!!! Det går inte att stirra sig blind och ge en religion skyll för våld etc.

Jag är emot hedersmord, emot att folk jagas för sin religion....men det förkommer inom alla religioner! Vem har glömt Knutby? Vem har glömt att Karolina Krook blev hotad under utställningen Ecco Homo? Intollerans finns inom alla religioner!

Inga kommentarer: