lördag 14 november 2009

Retreat-hela dan!

Idag har jag inte sagt mycket!

Vi har haft retreat i Kungsmarkskyrkan hela dan med början 09:00 med frukost och sen gick vi in i tystnaden i o m morgonbönen och höll i den till kvällsmässan 18:00.

Eftersom jag höll o bönestunderna använde jag min röst vid dessa tillfällen…annars tyst…helt ok.

Tog tillfället i akt att innan lunch springa ut en runda längs vattnet…Karlskrona har fantastiska utsikter.

Upptäckte en ny bok idag, plus vilka fantastiska kollegor jag har i kungsmarken…vilken smidighet och vana de har i att göra vissa saker, imponerande!

Retreat= dra sig tillbaka. En dag i tystnad, tillsammans med andra människor men ändå själv. Vi är några som träffas på morgonen och äter frukost tillsammans, sen finns vi i församlingshemmet hela dagen, erbjuds böner varvat med lunch/fika etc. Avslutas med mässa på kvällen och att vi äter middag tillsammans…helmysigt

Inga kommentarer: