onsdag 17 mars 2010

Att göra saker på en gång eller inte alls

Är en av mina specialliteer (hur stavas det ordet nu då...ja den som inte förstår vad jag menar får fråga någon).
Fick det än en gång bekräftat när jag i min jackficka (på min jacka som jag inte använt sen ungefär Luciahelgen eftersom gravidmagen inte längre fick plats) hittade ihopknycklade resultatlappar från vår lasergame-utmaning-tävling Karlskronas ungdomsgrupper emellan...resultaten skulle jag publicerat...det gjorde jag inte på en gång...nu kan jag inte ens tyda resultaten (de skrevs kryptiskt med rött, grönt lag etc.) ...skulle gjort det på en gång, typiskt!
Självklart finns det undantag t.ex. Förberedde bröd i söndags...bakade det inte på en gång...DOCK! Idag blev det av! Redde till det för en första jäsning innan vi gick till simhallen och bakade ut/gräddade när vi kom hem, perfekt och fruktat tidseffektivt!


Något att jobba på under denna sista del på fastan: Lägg inte saker på hög, spola dem om de inte är viktiga nog, låt dem inte ligga och släpa efter...blir tungt att gå tillslut. Samtidigt...ska jag kombinera detta med min "När det finns tid lista"... saker måste helt enkelt vara grymt viktiga för att komma upp på listan...annars har de helt enkelt inte där att göra för bövelen!

Snuffs badade vi idag = luktar underbart bebisgott!

Inga kommentarer: