måndag 22 mars 2010

Saltö mamman

Allt som oftast händer det att jag och Vince sitter och ammar i soffan framför tv:n...en tv som inte har någon fjärrkontroll (mer än min skidstav som funkar fantastiskt bra när jag når den..)...ingen fjärrkontroll betyder "titta på mycket som jag annars inte skulle gjort". En av dessa saker blev: Saltön!

Saltön ett program om ett samhälle på en ö, Saltön. På denna ön bor en liten familj med en nybliven mamma. Och hon jobbar extra! På ostronbaren.

Hur hinner en ammande mamma jobba som servitör? -Jo kanske för att det tydligen tar henne en halvtimme att amma sen är hon tillbaka citat: "drar hem tillbaka om en halvtimme". FUSKIGT! Jag sitter i timmar....tror den där halvtimmen bara händer på film!

Ikväll var det Saltön på tv:n samtidigt som det ammades. Den nybildade familjen har det tufft...som så många nyblivna föräldrar är det lite sömn, kommunikationen fungerar sådär och som ammande mamma finns det inte en natt som är längre än ett par timmar i taget. ...en mycket mer realistisk bild än "tillbaka om en halvtimme". Precis som i verkligheten.

Pappan i familjen dog på Saltön ikväll i hjärtattack. SKRÄCKEN att det ska hända en något, att inte kunna vara där för sitt barn...eller att det skulle hända barnet något. AHH förstår varför det finns människor som väljer att inte skaffa barn...att inte skaffa sig all oro. En oro om jag förstått mina föräldrar rätt inte går över med åren

Något fint i Saltön ikväll (jepp det fanns faktiskt något som jag tyckte var gytt i denna såpa...eller vad det nu är...en serie...hur många avsnitt kan det va?) var alla försoningar. Till exempel försonades de nyblivna föräldrarna, "Jag älskar faktiskt dig", ord som påminner att genom all sömnlöshet, kommunikations intet finns det kärlek...sött... Försöker komma ihåg att försonas med Eric lite då och då...några gånger per dag..och så blir jag arg några gånger, helt som det ska vara för nyblivna föräldrar:)

Inga kommentarer: