tisdag 16 mars 2010

Luktar unk

gör vår lille snuffsetofs idag. Han är just nu i en bärsjal på min mage och jag tänkte "hm är det jag som luktar" men icke! Det är snuffsen!

Därmed läggs det på en sak till på "att göra när det är möjligt listan". -Bada Snuffs... MÄRK väl! Den så innan väl använda listan "att göra" har bytt namn!
Namnbytet bygger till den största delen på grunden av verkligheten -Jag vet aldrig när det blir tid till att göra något, än mindre hur mycket tid, eller om det någonsin blir tid.

Eftersom tiden inte är planeringsbar skulle jag stressa ihjäl mig med en "att göra" lista. ...testade det i början...som så många nyblivna föräldrar kanske gör "vi ska göra dethär och dethär" ...kan inte tänka mig att någon innan de har fått barn kan föreställa sig hur det kommer att bli...därför blir alla "att göra" listor lite som en press på ryggen om vi inte väljer att ställa ner dem och det finns nog inga listor som i längden är viktigare än våra små...när vi tänker efter... jag tror helt enkelt inte att de "perfekta" småbarnsföräldrarna finns... inte ens när jag ser dem....eller rättare sagt kan jag inte se de "perfekta" småbarnsföräldrarna utan att tänka att alla har vi våra små och stora tråklande problem.... det gör oss kanske allihopa till perfekta!....för allt är väl en tävling?

Inatt gick det ändå ganska bra. Snuffs var vaken mellan tio och två (jäkla nattvakenperiod, inatt ändå i början och inte i mitten av natten) när han sen vaknade två timmar senare bråkade jag och Eric nästa inte alls! Gytt! :) Vi gjorde high-five vid lunchen! (frukosten åt Eric några timmar tidigare än mig...insikten att min natt är "längre" kommer vi inte ifrån eftersom jag ammar)

Solen kallar med sitt sken...vi ska snart ut och gå...ska "bara" mata först ...det enda som just nu står på den ursprungliga "att göra" listan

Inga kommentarer: