onsdag 13 juni 2007

Fikafällan dök upp den andra dagen!

Idag har jag haft en lugnare förmiddag och faktiskt hunnit få till ett par samtal med dopföräldrar som tar det härligt modiga klivet att låta döpa sin barn.

I morse hann jag inte riktigt äta frukost (eller hann och hann...jag brukar helt enkelt inte ta mig tid till det någon gång:) ) Men idag blev det extra påtagligt att jag var grymt hungrig vid lunch och eftersom vi skulle ha en begravning efter lunch tänkte jag att det var Extra viktigt att äta lite Extra mycket för att jag skulle klara av det.
AHHHh vilken "prästnybörjarmiss" Äta sig proppmätt innan en begravning som efterföljs av en inbjudan till världens fikabord med härlig smörgåstårta och kakor...hur tänkte jag. Och hur ledsamt var det inte att jag inte kunde äta mycket utan sitta och musäta. Min kyrkoherde gjorde dock en bra grej då han lämnade de sörjande och det var att ta alla i hand. Mkt fint, personlig liten grej. ...och förresten är kanske livet rätt bra när det största problemet är att det finns förmycket kakor och tårtor...

Imorn är det dags för två skolavslutningar. Först F-8 kl 830 och sen klass 9 vid 1030. Inte utan att jag börjar bli lite nervös.

Inga kommentarer: