onsdag 27 juni 2007

Nu börjar Spääxet!

"Vi kan inte leva endast av bröd" var en klok man som sa enligt bibeln. Och jag håller med! Därför nu när jag "jobbat så länge" och "fått så mkt rutin" tänkte jag dryga ut mina dagar med att pendla ner till Lund och spääxa under tre veckor.

Igår fick jag känslan av att ha jobbat ifatt migsjälv och mitt schema. Och då förhöll det sig så lurigt att det låg två nya dop och två begravningar på mitt skrivbord. Aha! Det är alltså så att när man gjort klart något kommer nästa...klurigt:)

Har fått världens bästa jobb! Dessutom har jag fått en liten liten men naggande go roll i sommarens Kristianstaspääx som går av stapeln på Kristianstad Teater under Kristianstaddagarna den 13-14 Juli. Kom och se "OS-feber i Kristianstad"

Nu ska jag skriva ett av doptalen till helgens dop (döper fyra barn i helgen). Behöver nämligen skicka talet till en teckentolk som ska vara med och tolka då några i familjen är döva. Själv ska jag försöka hålla välsignelsen på teckenspråk...vore en skam om jag inte gjorde något i predikan också på teckenspråk...med tanke på att jag har tre gymnasieår och 20p på Malmö högskola i teckenspråk. ..måste bara plugga lite:)

Inga kommentarer: