torsdag 7 juni 2007

Tecken på lätt nervositet och stress:)

Har lyckats bli inlåst idag....eller...nja inlås och inlåst...JAG har lyckats låsa in mig idag.
Tog mig en rejäl sovmorgon i morse (läs halv elva). Strax efter halv tolv hade jag sytt och donat med en prästexamenspresent till Ingrid som jag bara måste färdigställa genom att köpa lite grejer och fortsätta sy senare på Micklagård. Då jag nu skulle bege mig ifrån Lägenheten på Magistratsvägen var säkerhetslåset låst (Tack förvirrade Markus!). Riktigt snabbt fick jag fram mina nycklar för att låsa upp...låset gick inte för allt i världen att få upp!!!
Hur ofta är det ett lås från insidan inte går att öppna? Jag fick lite smått stresskänslor med tanke på att jag var tvungen att fixa en del grejer och få iväg med posten så att de verkligen är framme imorgon (fredag)...PANIK! Dörren går inte upp!!!
Ringer Markus, går ut på balkongen för att ropa in någon människa att öppna från utsidan. LKF:s kontor har lyckats ta lunch fram till halv ett... En människa, en tjej kommer, hon försöker förbrilt öppna dörren med nyckeln...misslyckas, hon blir tvungen att stoppa tillbaka nyckeln genom brevinkastet och fortsätta sin dag...men jag sitter fortfarande fast.
Äntligen öppnar LKF:s kontor! "-LKF var god dröj" AHhhh är de sanna....jag "dröjer" i fem minuter innan jag ger upp, lägger på och ringer servicenummret istället. Vaktmästaren kommer...försöker öppna dörren lyckas inte "-Jag ringer låssmeden akut." "-Låssmeden kommer inom en timme (sjukt akut...), kanske tidigare, försök ta det lungt där inne bara."
LUNGT! Kan jag vara något annat!!! Åh lugn var det sista jag var. Två hela spääxperioder har jag varit inlåst i en liten liten låda (icsh 25*35 vid huvudet) nu har jag över 50kvm och känner mig fruktansvärt mer inlåst!
Min enda tröst...spindelharpan...tänk så många timmar jag tvingat mig själv att ta det lite "lugnt" framför datorn...otroligt "slå ihjäl tid" effektivt.
Låssmeden kommer. "-Jaha, det gick ju inte att öppna, jag hämtar lite grejer i bilen." .....
"-Är du säker på att detta är rätt nyckel?" "-Finns det någon annan nyckel i lägenheten?"
Bildminnet hinner ifatt mig...nyckelknippa nr 2 ligger i väskan...Ahh...det är inte sant, och framförallt är det inte sannolikt och bevisligen inte helt osannolikt. "-Pris ske Gud." Dörren gick upp och där stod han, låssmeden, dagens hjälte!

Och jag som inte trodde jag var så stressad utan ganska coollugn inför morgondagens prästexamen och söndagens vigning....eller inte:)

Inga kommentarer: