söndag 24 juni 2007

Vila i Skåne

Efter gudstjänsten ute i det gröna igår förmiddags har jag hunnit att ta det rejält lugnt och fira en lite försenad midsommar. (Gudstjänsten gick förresten jättebra med lite små spännande inslag men mer om den när jag har tillgång till predikan och kan lägga upp den).

Körde från ön vid kvart i tolv. Kvart över tre hittar jag rätt traktorsväg på Österlen (jäkla stora Österlen) och kan träffa några av mina nyfunna Skånska vänner. Lunch, sol och bad vid stranden. Grillade grillspett med mkt sång kring bordet.

I morse...eller nja i morse och morse...vid halv elva blev jag väckt med orden "Alla andra har redan ätit frukost och ska bege sig till stranden". Ok jag fick ge mig och bege mig till frukostbordet.

Sen var vi några som gav oss ut med en GPS och letade efter en Geocaching. Vi gick en liten runda på en och en halv mil men vi fann den allt! (Byte= En plastlåda med loggbok och några "skatter" i som någon planterat ut vid en nudiststrand och sen rapporterat in med kordinater vart den ligger gömd.) VI skrev i loggboken tog ett Chillenskt pesos och la dit en Cowboy. Helt underbart lyckat!

Imorn är det måndag vilket för mig betyder fetesovmorgon, bokläsande, springa långrunda och laga go härlig mat. ...ska bli grymt skönt.

Inga kommentarer: