måndag 18 juni 2007

Måndag = Helg!

Min första lediga måndag! Gud vad härligt!

Hade planerat att hinna med allt plus att inte göra någonting

Summerar min första vecka som präst:
2 begravningar
1 kyrkogårdsnämndssammanträde
2 skolavslutningar (som gick förvånansvärt underbart bra)
1 dop i Lunds Domkyrka
2 högmässogudstjänster
En lyckad ledig Måndag.

Började dagen med att inte behöva gå till tandläkaren då dennes barn var sjuka=ännu mera sovmorgon! Fortsatte med att blixt "komma på/vakna" vid fem i tio och inse att bilen stod olovligt parkerad efter nio (God have mercy...lapplisa försov dig) Hade tur ingen lapp på rutan.

Ikväll efter att nästan ha missat dagens BUN (Barn- och Ungdomsnämnden) och trixande med garderoben hela dan tänkte jag att jag skulle ut och röra på mig, springa en halvtimme eller så (iallefall en mindre runda eftersom jag var lite sliten)...Och nu ÄR det bevisat JAG har inget lokalsinne. ...var hemma efter 1 tim och 14 minuter. Som plåster på såren bakade jag hallonmuffins (God have mercy).

Imorn ska vi (3st) börja planera höstens konfirmander och så ska jag träffa tre dopfamiljer som tänkte döpa näst nästa helg (HUR ska jag kunna hålla isär TRE små bebisars (läs nybörjar människors) namn???...Ah en sammanblandning verkar oundvikligt). Och sist men inte minst är det gruppmöte inför onsdagens kommunfullmäktige. Äntligen ska jag få besöka våra nya lokaler...som troligtvis ligger i samma hus/byggnad som jag bor i...hm lokalsinne var det ja...)

Ska snart lägga in lite bilder från första veckan.

Inga kommentarer: