torsdag 16 oktober 2008

Air France

Under sensommaren/hösten har det gått en reklam för programmet ”I Ditt Ansikte” I dessa inslag har vi sett komikern säga ”Jag ska försöka vara nyanserad i min kritik mot Aftonbladets nyhetsredaktion –DEN SUGER!”

Likadant känner jag just nu: Jag ska försöka vara nyanserad i min kritik mot Air Frances sätt att behandla sina resenärer och tidsuppfattning: DEN SUGER!

Har aldrig tidigare missat ett flyg i hela mitt liv. Efter denna semestern har jag missat två☺

På vägen till Västindien blev vårt plan från Stockholm försenat. Sen fick vi vänta fyrtio minuter på bussen som skulle ta oss till en annan flygplats i paris…och när vi kom dit blev bussen stoppad pga polisavspärrningar av flygplatsen. Jag och J hjälpte ett par grabbar från Räddningsverket med sina väskor och tillsammans lyckades vi ta oss in i flygplatsen genom en annan väg runt avspärrningen och fram till Air France diskarna…vi hade missat planet…och dessutom alla andra flyg som gick till Goudeloupe under dagen.

Ahh! Vilket öde..Dock löste det sig.

Vi fick hotellrum med helpension och biljetter till nästa dags flyg. Jag, J, L och P från räddningsverket tillbringade en dag i Paris härliga industriområde runt flygplatsen. Vi hade riktigt trevligt ihop och åt både lunchen och middagen tillsammans. De var på väg till Haiti för att hjälpa till efter stormarna. Infrastrukturen är helt nedslagen. …en helt annan verklighet än den jag och J var på väg mot…regnskog, stränder.. sol och vila.

På vägen hem tänkte vi ”Nu ska vi minsann lyckas med flyget” Allt gick klockrent. Vi landade enligt tidtabellen, fick vänta på bussen…och ja…vi missade flyget igen…denna gången fick vi vänta tre-fyra timmar innan vi kom iväg mot Sverige! Äntligen hemma äntligen svensk mat och tidsuppfattning☺

Inga kommentarer: