torsdag 16 oktober 2008

Jag är pågång!

Jepp allt säger just nu choff choff på jobbet! Högarna försvinner med en väldig fart och jag är grymt jetlaggad:)

Har i min dimma till och med fått ett predikouppslag till på söndag. Vart ska denna dag sluta? ...troligtvis stöp i säng då det kändes som att jag gick upp vid två mitt i natten i morse:)

På lördag är det Äldremiddag på ön. Ett nytt fenomen för mig som ska bli väldigt spännande. Enligt utsago är det runt 43 stycken anmälda. Inbjudna är dem i församlingen som är fyllda 90 och över som istället för en blomma blir bjudna på middag, grymt trevligt initiativ! Tänk den som ändå fick fylla 90.

2 kommentarer:

Jeez sa...

Oh, ett predikouppslag! Hit med! eh, jag menar...snälla, dela med dig till en arm kollega...

AnnA sa...

Jag ska ha två familjegudstjänter (en dopgudstjänst och en bibelutdelningsgudstjänst)...vilket gör att nja iden kanske inte är den mest "nedskrivbara" ...ge mig en liten stund så ska jag nog få på pränt ngt...tankarna är just nu ett virrvarv mellan Emils "när kan jag då dricka sockerdricka?" kontrat till kritikers syn att det idag är modern att vara kristen och det är därför folk är det..."när det inte är modernt får jag inte vara det, när det är modernt får jag inte heller vara det...när får jag då vara kristen?" Kontrat till tankarna att frälsningen (jag tar söndagens tema) kopplat till "be så ska du få, bulta så ska dörren öppnas".... har inte bestämt mig för vilken av söndagens texter jag ska luta mig mot än...jag tilltalas mest av Jesaja än av Paulus nu iallefall...och Johannes tycker jag tvingar mig in i en fariseé debatt...vilket jag inte vill tvingas in på denna helg...för en sån evangelietextlydning kan ju inte bara stå emotsagd (Jesus var t.ex. kanske farisé, och en politiskt grupp bland många)...fast troligtvis blir det johannes iallefall till gudstjänsten för små och stora (bibelutdelning) ska handla lite kring dopljus..och nja ljus och mörker...ah... jepp jepp som du märker inga klara tankar att få ner på papper:)