torsdag 29 april 2010

Första dopet och gudstjänst i helgen

Är nervös! Har inte haft dop sen jag blev mamma. Känns som att jag har fått arbeta om hela min dopsyn. Uttryck som "att Gud älskar oss som en förälder älskar sitt barn" har fått en helt annan betydelse under denna vår.

På söndag är det 5:e söndagen i Påsktiden med temat "Att växa i tro". Bland annat är det en gammaltestamentlig text från Hosea och evangeliet rymmer de välkända orden "Ni ska älska varandra"
Har massor av olika tankar på vad predikan ska rymma denna helg...få se vad som får plats. Många av tankarna kommer ifrån de böcker jag suttit och läst på nätterna medan Vincent har ätit. Bland annat har jag läst Jessica Anderssons berättelse om sin uppväxt med en mamma som svikit dem som barn om och om igen med sitt missbruk. Har även läst "Dyngkåt och hur helig som helst" vilket var en jättebra bok av Mia. Böcker som på olika sätt tar upp ämnet Kärlek... "Ni ska älska varandra..."

Inga kommentarer: