tisdag 20 april 2010

I helgen: Gruppmöte kyrkomötet!

Första gruppmötet för FISK (Folkpartister i Svenska kyrkan) går av stapeln i helgen. Vi nya ledamöter i kyrkomötet (Kyrkans riksdag) träffas tillsammans med de gamla (de som suttit förra mandatperioden, vissa fortsätter och vissa slutar).

Har du en idé om vad Kyrkomötet borde besluta om? Skriv till mig!


Här 3 tankar jag tänkte ta med mig:

-Präst/Kyrkval (se inlägg nedan)

-Endast en vigselakt inte två (idag har vi Vigsel och Vigsel för samkönade par)

-Vad vill vi medlemmar ha? Kyrkobyggnader eller gruppverksamhet? (Hur långt kan vi låta våra medel gå till att rusta upp kyrkobyggnader och inte gå till mänskliga möten etc.)


Om allt går som det ska åker jag och V upp till Stockholm under fredagen. Skönt att vi numera (sen i fredags) är ägare till en "riktig" bil! Flyg blir det inte tal om i nuläget och tåg fixar jag inte med packningen själv

3 kommentarer:

Jeez sa...

välkommen hit förresten! Vi ses kanske på söndag! Om ni lyckas komma, och orkar med högmässan :-)

AnnA sa...

Hej

Jepp vi var på högmässan och ja vi träffades ju, jag hälsade på dig vid utgången! Mässan var en fantastisk musikalisk upplevelse! Vincent sov nästan hela mässan... han är på något sätt van vid kyrkorummet:)

AnnA sa...

Ah attans att jag inte hade koll på att du var du...läste inläggen först efter hemkomst. Men vi kommer tillbaka till församlingen