onsdag 14 april 2010

Mammaledig -Världens kanske sämsta ord!

Sedan 2 februari 07:23 har jag inte varit ledig en minut. Detta ickelediga tillstånd kallas alltså: Mammaledighet.

Det måste per deffinition vara världens sämsta beskrivande ord!

Imorn ska vi ta fotografier med konfirmanderna...ska försöka hinna att både duscha och byta kläder innan dess:)

Skulle ikväll varit på lite gruppmöte med Barn- o Ungdomsnämnden men Vincent höll inte med. Ibland går det hur bra som helst. Ibland får man (läs kvinna) bara vara ledig.

2 kommentarer:

Peter Christensen sa...

"Mammaledig" jag brukar kallade det för Föräldrarupptagen. Men när man är på jobbet då är man "föräldrarledig". Var rädd om tiden första halvåret, då går det att styra matning och sömn med sammanträden, men sedan funkar det inte, när en 11 månaders lue mest vill springa runt.

AnnA sa...

Sant! Har precis sett filmen "Click"... påminner mig hela tiden om att njuta varje gång jag kan gosa i mig V:s varma panna