torsdag 17 september 2009

Full torsdag!

Denna prästen den ska vandra, från den ena till den andra…:)

Idag har det hunnits med en hel del…mina första två år som präst hade jag ”klassiska tisdagar” dessa tisdagar har bytt till ”klassiska torsdagar” och nu har inte ens konfirmanderna kommit igång:)

En kort översikt till alla dem som ser präst som ett söndagsjobb:

Morgon: Planeringsmöte

Förmiddag: Ett annat möte innan lunch…fick springa lite tidigare från planeringsmötet för att hinna

Efter lunch (eller nja lunch och lunch hann inte äta riktigt utan fick ta två bananer i handen): Besök tillsammans med J på gymnasieskolorna NTI och Mikael Elias. Blev glatt överraskad över lärare och rektorers inställning, bådar gott inför ett härligt sammarbete.

Eftermiddag: Internationella gruppen, kom med andan i halsen direkt från gymnasiet. Min första träff med församlingens internationella grupp. En liten grupp människor som jag just nu inte har fått helt kläm på vad den har för uppgift, eller vad min uppgift i gruppen är…går in med min ödmjukhet och lär/utvecklar.

Kväll (19:00-21:00): Ungdomsgruppen, Älskade härliga ungdomar! Älskade härliga kollegor!


ah... hemma runt 21:30 efter en klassisk dag, avslutas med kompleteringsmiddag efter en dag med mackor och frukt:)

Inga kommentarer: