lördag 12 september 2009

Stockholm halvmarathon -Mental träning att inte springa fort


2:15 (23 minuter mer än i Göteborg i våras) en riktig kamp mot klockan att inte springa på för fort. Det är mentalt jobbigt att inte springa fort när ALLA andra gör det runtomkring en....sprang nog inte förbi en enda...eller rättare sagt: ALLA sprang förbi mig:) ...fast för att vara i 15 veckan är det helt okej. Jag tog kvällens lopp som ett långpass, tvingade mig själv att springa sakta och tog mig fräsch i mål.


En riktig mental träning inför den tid som komma skall. Samtidigt måste jag säga att kroppen börjar ställa in sig på att inte prestera idrottsligt. Häftigt vad kroppen kan!


Imorn blir det inlämning av Ramadan uppgift (mkt bra bok ”Ramadan en svensk tradition” som ligger som litteratur i uppgiften) ta sig till Karlskrona (från denna förgätna huvudstad:) ) och kanske försöka fälla ett par granar.




Inga kommentarer: