onsdag 2 september 2009

Ny gymnasiepräst!


Nu har jag på riktigt börjat komma igång i mitt nya arbetsliv som gymnasiepräst. Har varit ute på flera av gymnasieskolorna och presenterat arbetslaget (jag och J) och på två gymnasier har vi lyckats vara med på välkomnstmöterna för alla årskurserna.

Speciellt kul är det att träffa åk 1 orna. De är ju mina första konfirmander! Ja! De har blivit stora (känslan att villa gå in och nypa folk i kinderna har infunnit sig….betyder det att jag börjar bli riktigt gammal☺ )

Under presentationerna framförallt för hela årskurser har jag bl.a. lyckats med: Glömma mitt namn (Hej, mitt namn är Hanna….Anna), deklarerat för floristerna att jag inte lyckas få en enda blomväxt att överleva någe länge hemma, försökt beskriva för fordonseleverna att jag gärna skulle sätta mig i en sån där stor maskin de kommer köra…för jag har max kört min lilla blå clio.

J och jag har lyckats beställa lite profilkläder som vi hoppas ska komma inom kort. Vi skickade iväg beställningen i förra veckan. Idag ringde jag till företaget och fick höra hur underbemannade de var etc….aha intressant för ett företag som försöker profilera sig☺ Hoppas att vi ska få loss lite kläder snart. Mycket är vunnet att eleverna faktiskt känner igen oss. Annars kan vi promenera omkring på skolan hur mycket vi vill utan att synas…och det ska vi bli två om. Gymnasieeleverna i Karlskrona ska veta att de har en präst och pedagog…hehe

Inga kommentarer: