onsdag 23 september 2009

Gravid -so far

Nu har det mer och mer börjat sjunka in. E och jag ska ha barn tillsammans i början av mars nästa år. Det syns inte än på magen (är just nu i vecka 17) om man inte vet hur jag såg ut innan…jag däremot tycker att jag börjat bli otroligt stor alt. Fet:)

Hade t.ex. velat vara ute och kampanja mer i kyrkovalet…men förmiddagarna t.ex. lördag innan valet låg jag däck:) Är vanligtvis van att stressa omkring, ha en full kallender…och nu har jag verkligen fått lära mig att ta det lugnare, vilket är en utmaning och något nytt för mig.

Börjar må lite bättre nu än vad jag gjort sen v 12 (mådde riktigt bra fram till dess, kunde somna mitt på dan i soffan men mådde inte illa). Sen började ”helskottat” med att bo i spannen. T.ex. i v. 35 spydde jag 4 dar irad (3 mornar och 1 lunch). Helt sjukt och en helt ny erfarenhet för min del. Avundas min kära svägerska som med tvillingarna aldrig mådde illa, tänk vad olika det är.

Har en vän som i v. 8 skaffade ”magtyg”…heter det gödel? Lite inspirerat av det har jag nu i vecka 17 skaffat mig en…plus att jag har gett upp att använda mina gamla Bh:ar (ursäkta denna detaljrikedom…men för ngn som är/varit gravid är detta en otrolig normalitet) och fått gå upp hela två storlekar…har i garderoben två mindre båtar…groteska men vad ska jag göra:)

Undrar i vilken vecka magen kommer att börja synas genom käderna? Igår på kursen i Malmö är en av mina kurskamrater där i vecka 20 och hon har en riktigt stor fin mage…så kanske om en månad får jag börja gå med mage…kanske kan göra en liten tipsrunda i vilken vecka det kommer ske:) ?

1 kommentar:

Frippe sa...

Grattis!